Close
Logo

Om Oss

Cubanfoodla - Detta Populära Vin Betyg Och Recensioner, Idén Om Unika Recept, Information Om Kombinationer Av Nyhetsbevakning Och Användbara Guider.

Kultur

Dryckerna vi älskar just nu

Har du någonsin undrat hur ett samtal mellan våra recensenter kan låta? Dyk in i det här avsnittet med Wine Enthusiasts spritrecensent extraordinaire och Writer-at-Large Newman arbete och Anna-Christina Cabrales , maestro provsmakningschef och recensent för Bourgogne och Rhônedalen. Det är en livlig diskussion om nuvarande och framtida vin- och sprittrender, som blandar humor med expertinsikter.



Det här avsnittet inleds med en uppriktig omgång av 'Love it' och 'Hate it' av 2023 modeflugor som antingen gjorde intryck eller gjorde dem irriterade och förvirrade.

När duon tittar in i sin kristallkula från 2024, utforskar de vad som finns kvar från förra året – och hela vägen tillbaka till pandemin (tänk: ökningen av drickfärdiga drycker och mer). Kara lägger sin satsning på en viss espresso martini riff och dubblar ner på andekategorin som kommer att dominera. AC säger att sanna vintrender ännu inte har utvecklats men uppmanar passionerat entusiaster att utforska rosé och ökad transparens på en rad nivåer.

Oavsett om du är en rutinerad sommelier eller bara får fötterna våta i vinvärlden, finns det något för alla i det här uppriktiga och roliga samtalet. Så häll upp ett glas till dig själv och följ med oss ​​när dessa experter tar bort sina tankar om vad som komma skall 2024.



Du kanske också gillar: Den nya trenden i Hard Seltzer? Vanlig Seltzer

  Apple Podcast-logotyp
  Google Podcast-logotyp

Avskrift av avsnitt

Transkriptioner genereras med en kombination av taligenkänningsprogram och mänskliga transkriberare och kan innehålla fel. Kontrollera motsvarande ljud innan du citerar.

Högtalare: Anna-Christina Cabrales, Kara Newman, Samantha Sette

Anna-Christina Cabrales 00:08

Hej och välkommen till Podcasten Vinentusiasten. Du serverar drinkkultur och människorna som kör den. Jag är Anna-Cristina Cabrales provsmakningschef här på Wine Enthusiast och tillsammans med mig idag är Karen Newman, vår spritrecensent och författare i stort. I det här avsnittet tittar vi djupt in i vår dryckesvärlds kristallkula och förutsäger vad som kommer att vara hett eller inte inom vin- och sprittrender för det kommande året. Har konserverat vin tappat sin dragningskraft och kommer Espresso Martini att vara inne eller ute 2024? Låt oss hoppa direkt in.

Newman arbete 00:43

Uppmaningen är en drömsamling av Kaliforniens viner som erbjuder ett distinkt utbud av sorter, stilar och de bästa appalacherna. Vinmakaren James MacPhail håller varje vin en tydlig, unik röst och arbetar med kända familjeodlare för att tillverka Chardonnay, Pinot Noir och Cabernet Sauvignon. Samtidigt som jag samlar in över 7090 plus poäng i processen. Gå med i en av kollegornas helt anpassningsbara vinklubbar för första tillgång till nya releaser, specialbibliotek, diken och mer. Med fyra medlemsalternativ finns det en klubb för varje vinälskare, få tre leveranser per år eller prova månadsabonnemang, och leverera tre flaskor i månaden direkt till din dörr. För information och tillgång. Besök oss på www.thecalingwine.com/enthusiast. It’s January and we’re all thinking about what happened in the year just past and what’s coming up in the year ahead. Here at Wine Enthusiast HQ, we’re certainly thinking about what’s on tap for wine and spirits. I’m Karen Newman, writer at large and spirits reviewer for Wine Enthusiast.

Anna-Christina Cabrales 01:47

Och jag är Ana Christina Cabrales, smakchef och recensent för vinröd och Rhônedalen. Så Kara, innan vi pratar om 2024-trenderna, låt oss prata om 2023.

Newman arbete 02:00

Okej, så du är mitt i vinvärlden. Så vi börjar så klart med dig. Så vad fångade din uppmärksamhet 2023? Faktiskt, du vet, även innan vi dyker in på den idén, vad är det, varför spelar vi inte en liten omgång kärleksspel, älskar det eller hatar det. Så jag vill börja med positiv eller negativ uppåt.

Anna-Christina Cabrales 02:18

Jag ska gå med kärlek och kärlek med en liten ådra av kanske lite irritation, om du vill, eller hur? Så är två sidor av det myntet, men jag älskade det. Jag märkte definitivt att fler konsumenter ville lära sig mer. Och detta är positivt för mig, för på en marknad där vi ser vinkonsumtionen minska, ser vi eller åtminstone vad jag har märkt är att konsumenterna vill lära sig mer om vad de konsumerar och betalar för för det. Men, du vet, naturligtvis, det diskvalificerar inte några andra drickare där ute från dem som precis kommer in i vinvärlden som liksom känner sig igenom och försöker hitta sin väg genom förpackning och marknadsföring, vilket helt och hållet gör det. existera. Men det jag älskar är att vi börjar ställa fler frågor om varför, du vet, är det frågor om sulfiter, vi ifrågasätter sulfiter, halterna av det, hur mycket av det finns i vinerna? Hur mycket av det är det, hur mycket liknar sulfiter i vin jämfört med andra produkter som finns där ute. Och till och med saker ner till global uppvärmning? Du vet, jag skulle höra plötsligt, som vissa frågor som, så vilken druva är detta? Men nu ställer vi frågor som, hur påverkar detta mig? Och jag älskar svaren. Jag älskar att lära av vingårdarna. Men snälla, och det här är den delen där jag blir lite irriterad. Som, kom igen, som, vingårdar ger oss ett riktigt bra och dedikerat svar på att gilla vad som, varför är det så att du gör det du gör för att bekämpa den globala uppvärmningen? Du vet, det borde vara en berättelse som är unikt din, och det är dina berättelser, du äger den, och vi vill följa dina steg och förstå varför du gör som du gör. Och jag älskar att vi ifrågasätter saker men mer förstår varför. Och du då?

Newman arbete 04:23

Nåväl, en av de saker som jag älskar just nu är att jag verkligen har skrivit ut att vi är i slutet av den torra januari. Ja. Och att det inte är den delen jag älskar. Men jag uppskattar definitivt att nollsäkra och lågsäkra drycker nu finns på varje meny överallt. Vi har sett att en regel två definitivt finns där. Kan du göra ett nollbevis?

Anna-Christina Cabrales 04:48

Jag ser det mycket mer på menyerna, eftersom det bara är en kombination där man ser cocktails och viner hopsamlade.

Newman arbete 04:57

Men jag känner att jag verkligen uppskattar att du ser det överallt nu, jag känner att om du går till en barrestaurang nu och du får en cocktailmeny och den inte finns där, så känns det som att det är en uppenbar brist. Japp, jag skulle säga att det bara gör det enkelt. Det gör det lättare att inte konsumera eller att konsumera lite mindre eller att ha alternativ när du är med människor som inte dricker, oavsett anledning. Jag tycker att det är uppfriskande och det är välbehövligt. Jag ser fram emot att utforska fler av dessa menyer under det kommande året.

Anna-Christina Cabrales 05:27

Definitivt. Jag gillar att ha möjligheten att inte trycka. Jag är fortfarande jag kan fortfarande delta, men ingen press att behöva dricka alkohol.

Newman arbete 05:38

Säkert. Okej, vad mer har du på dig? På din bra lista? Din tumme upp lista?

Anna-Christina Cabrales 05:43

Tja, nej, jag tror att jag kommer rakt in i hat för att du redan har berört något som verkligen är bara, jag vet inte, det får mig att känna saker, Kara. Så jag kommer att gå in på hat, och det handlar inte om kategorin som helhet. Nu tror jag på att ha icke-alkoholhaltiga lågsäkra viner. Men du vet, vi behöver dem. Jag tror att det är en kategori som är här för att stanna. Men snälla, håll dig i ditt eget körfält. Kasta inte vin. Du vet, vi dricker vin av en viss anledning här. Och det handlar inte nödvändigtvis om liknande hälsofördelar här. För att zooma en för att det känns bra. Det passar bra med så många olika typer av mat. Låt oss inte prata om denna kategori som något som är som hälsorelaterat här. Okej

Newman arbete 06:30

herregud, du har träffat en av mina smärtpunkter. Vad är det? Jag menar, en av sakerna jag menar, jag har slagit på den här trumman ett tag, det är inte specifikt för 2023. Men jag föraktar verkligen när du ser cocktails eller eller sprit, eller vin eller öl för den delen position som en friskvårdsdryck. Ja, nej, nej, nej, nej, om det är alkohol i det, är det inte en wellness. Det är inte netto, vad det än är, jag bryr mig inte om att den där Margarita har lägre alkohol eller lägre sockerhalt. Du vet, om det finns alkohol så är det, det är inte en hälsodryck, eller hur många anpassade Genex eller nootropics eller vad du nu stoppar in där om alkoholer också. Jag tycker att du bara ska ta det för vad det är och bara njuta av det och du vet, en fantastisk gå till spaet, gå till gymmet, du vet, gör din grej. Men du vet, njut av den där Margarita senare, du vet, och njut av den för vad den är. Och allt är bra med måtta.

Anna-Christina Cabrales 07:30

Gick med på.

Newman arbete 07:32

Okej, så vill du koppla tillbaka till saker som ditt liv grupp saker du inte gillar? Ängeln eller djävulen som sitter på din axel?

Anna-Christina Cabrales 07:40

Okej, låt mig kasta tillbaka det för att jag inte kan vara helt jag.

Newman arbete 07:45

Jag ska gå tillbaka. Okej, jag ska lämna något annat som verkligen gör mig galen. Något jag hatade om 2023. Och det är cocktailpriset på $20 och mer.

Anna-Christina Cabrales 07:56

Okej, ja, jag kan till och med säga som 25 eller mer. Säkert. Jag är som, vad? Vad handlar det om? Är inte det priset på en måltid? Gillar du vår maträtt?

Newman arbete 08:05

Ja. Det är galet. Och jag brukade tänka på drinkar som prisvärda lyxvaror. Och det är bara att det har gått igenom taket. Jag berättar historien för tidningen på $21 Martini. Och jag känner att även det är i backspegeln. Ibland, du vet, $25 är bara galet. Och jag känner inte att jag ser ett slut i sikte. Och det är inte bara i New York City heller. Det är bara överallt. Jag känner att inflationen bara håller på att ta slut. Och även när inflationen tycks sjunka i andra delar av ekonomin, innan jag började skriva om drinkar skrev jag om aktier och obligationer och ekonomin. Och så tänker jag fortfarande på mer än jag förmodligen borde. Och jag ser att även om inflationen faller i vissa områden är den fortfarande väldigt hög när det gäller matpriser och restaurangpriser och alkoholpriser. Det är fortfarande jag menar, speciellt i en situation utanför hemmet, drycker är mycket dyra att gå ut och ha det bra nu för tiden.

Anna-Christina Cabrales 09:08

Gick med på. Jag tycker att jag roar hemma så mycket mer än någonsin tidigare. Jag tror säkert att 2023 kan jag antagligen räkna med hur många gånger jag gick ut bara för icke arbetsrelaterade saker. Jag har definitivt underhållit så mycket mer hemma.

Newman arbete 09:28

Ja, jag är inte elit. De kan inte se att jag nickar. Jag håller med. Herregud.

Anna-Christina Cabrales 09:35

Du vet, du berörde något som jag lite nyfiken på inflationen, och saker som särskilt kanske vissa sprit som vi verkligen brukade kanske tycka om och njuta av och dela med vänner. Känner du att vi kanske i framtiden kommer att börja se att varumärken kan skapa en annan linje som är lite mer överkomlig. Till vardagskonsumtion igen känner jag att allt bara måste öka i pris just nu. Men kommer vi att se det komma tillbaka i framtiden? Tror du?

Newman arbete 10:09

Det är en riktigt bra fråga. Jag vet inte, jag vet att jag har sett fler studier som pekar på det som tidigare kallades premiumisering. Vad är motsatsen till premiumpremieisolering? Länge var det verkligen en trend mot allt dyrare sprit, precis som du nämnde. Och nu handlar fler människor ner. Jag menar, jag tänker mer på 2024. Se framåt då. 2023. Men jag antar att allt suddar ihop sig.

Anna-Christina Cabrales 10:39

Kanske borde vi bara hoppa in i det då. Vill du gå in i 2024?

Newman arbete 10:43

Ja, vi kommer säkert att studsa runt. Okej. Ja. Så 2024 förväntar jag mig att vi förmodligen kommer att se fler människor som handlas ner till ett mer värdefullt pris. Sprit. Jag vet inte, det kommer att vara över hela linjen. Och det finns fortfarande så många jokertecken, du vet, och allt kan hända. Men definitivt, jag tror att du kommer att se fler människor gå ut och ha sina kannor margaritas kan visa upp margaritas på varumärket idag.

Anna-Christina Cabrales 11:11

Jag med. Kan vi få en senare?

Newman arbete 11:14

Definitivt. Men jag tror att du kommer att se fler människor som fortfarande får sina kannor margaritas. Ingen har gett upp det ännu, men jag tror att det kommer att bli billigare i och med att på den bilden, i motsats till att du vet att det är mest det mest premium, det dyraste. Och det är faktiskt en statistik som jag fyllde i för att liksom ringa ut där jag fick den där lilla godbiten som var från ws Ws, de satte ihop en studie och nämnde att säckaffärer, och det liksom fastnade i mitt sinne är att säga, du vet, ja, det är precis vad jag förväntar mig, vi får se.

Anna-Christina Cabrales 11:45

Du vet, du berörde något här. Och du ser det definitivt mycket mer i andevärlden. Och jag tror att det i vinvärlden kommer upp i formatet av burkar, men proportion, du ser lite mer kontroll över proportionerna på ett sätt som, speciellt i sprit och vin, det finns en mentalitet som, okej, du är inför en flaska är det 750 ML hö som du kanske måste konsumera inom en viss tidsperiod. Och lustigt nog, även om du lägger en belastning nej, du vet, vinflaska precis bredvid samma storlek, den har fortfarande samma tryck. Och jag känner att speciellt i denna dag och ålder där vi rör oss snabbare, förväntas vi vara mer produktiva, skarpare, som proportioner, som att vi vill må bra och vill ta bort den fördelen. Men samtidigt vill vi bara inte ha samma känsla nästa dag, kan inte gilla att vara bakfulla eller bara känna oss slöa. Och så vill vi att den där lilla, den där lilla kanten, den där lilla saken liksom ska knäppa oss ur den. Och så jag känner att vi kommer att se mer, som fler kvalitetsalternativ, särskilt när det kommer till konserverat vin. Hittar du fler konserverade alternativ i FoTU? Värld?

Newman arbete 13:09

Åh, absolut. Säkert. Det där är så roligt. Jag såg just konserverade viner i. Jag gick till spritaffären för att hämta en flaska vin till middag, och de burkar, burkar med vin, och det föll mig aldrig riktigt in att jag bara kunde köpa burkar.

Anna-Christina Cabrales 13:25

Ja, det är så lätt, bärbart, men allt jag skulle säga är temperatur. Man vill ha ljummet vin. Och jag antar att det inte är kanske rött, mousserande vin. Det är lite utmanande. Men jag gillar det här, du vet, den här idén om som, okej, ja, kan vi fortfarande njuta, men bara i mindre proportioner. Och så förutom burkar så undrar jag bara, är det här en verklig möjlighet för glasögonlistan på speciellt restauranger att verkligen förbättra sig? Du vet, liksom, vi spenderar redan så mycket pengar för att gå ut. Jag menar, för min del, åtminstone enligt min lag, känns det som att jag betalar, ja, medan marknaden innan var kanske tre gånger så mycket. Nu känns det som fyra gånger fem gånger så mycket. Och om jag ska betala så mycket vill jag ha något riktigt bra. Och jag hatar att säga det, för jag känner bara till några av dessa flaskor. Jag kommer bara inte att betala det. Du vet, och jag känner att det skulle kunna finnas en riktigt bra möjlighet här, särskilt för vinregissörer som verkligen anammar sina kostnader och lär sig sina kostnader och skapar väldigt kreativa urval av glas.

Newman arbete 14:39

Det är roligt, du tog upp RTDs och jag tror att vi skulle kunna göra en hel timme runt förmodligen. Ja, men låt mig eftersom du frågade om dem. Jag känner att 2024 kommer att bli året vi ser en riktig shakeout i RTD-dryckutrymmet.

Anna-Christina Cabrales 14:57

Hur så? För jag ser bara...

Newman arbete 14:59

Det finns så många av dem. Jag menar, de tjänar på det

Anna-Christina Cabrales 15:03

Definitivt. Baserat på din syn finns det definitivt utrymme för förbättringar.

Newman arbete 15:14

Ja, de är definitivt inte alla bra. Och jag tror att många av dem inte heller är lika bra som det man får på en bar. Och det är säkert. Och det är den här typen av utmanande, men det jag tycker att de gör superbra är distribution. De dyker verkligen upp på ställen, jag hade aldrig kunnat föreställa mig att du kunde få något mer än bara, du vet, en öl som, som sportarenor eller Ja, eller på en konsert eller tågstationer, hotellbarer. Jag har sett ett par i flygning, du vet, de kommer att ha färdigblandade cocktails som de öppnar och häller upp åt dig, du vet, portionskontroll, som han sa, och de är goda. Ja. Och du är definitivt bättre än vad du fick ibland.

Anna-Christina Cabrales 16:00

Ja. Jag märkte i alla fall på ett par av mina senaste flygningar. Jag tycker, wow, det här är faktiskt ganska bra.

Newman arbete 16:04

Ja. Det finns säkert några fördelar. Jag menar, jag behöver inte dunk på hela kategorin, det finns faktiskt några utmärkta alternativ. Men jag tror att de utmärkta alternativen är de som kommer att stanna och de som, du vet, inte är lika bra, speciellt, du vet, igen, inflationen verkar vara sammanvävd. Så som en genomgående linje i vårt samtal idag. Och jag tror att de som inte ger värde förmodligen kommer att vara några av de som inte kommer att tillåtas att stanna kvar, du vet, konsumenterna hemma kommer att säga, ja, du vet, om jag Jag ska betala för det här, jag vill att det ska bli riktigt bra. Och om inte, jag kommer att rösta med min plånbok och gå direkt. Var kan du hitta de bästa presenterna till bra låga priser som alla kommer att älska, ett totalt vin och mer. Naturligtvis, med så många fantastiska flaskor att välja mellan, kan du hitta något för alla på din lista, oavsett om det är Cabernet, för din syster mousserande vin för en kollega eller ett fat bourbon för pappa. Och om du behöver hjälp, fråga bara en av våra vänliga guider eller råd med de lägsta priserna på över 30 år, du kommer alltid att hitta det du älskar och älskar det du bara hittar på Total Wine och mer sprit som inte säljs i Virginia och Norra Carolina. Drick ansvarsfullt vara 21. Vad finns mer på din förutsägelselista för det kommande året?

Anna-Christina Cabrales 17:26

Du vet, typ av att utnyttja det jag pratade om tidigare, bara transparens, tror jag är ett stort, stort nyckelord för mig. Transparens i den meningen att jag tror att konsumenter vill känna något som är rent, något som är njutbart. De vill inte nödvändigtvis ha något som kanske bara är täckt av massor av ek. Jag säger inte att det inte finns ett utrymme för att det finns en tid och plats för allt. Men jag tror att vi börjar se en mycket sofistikerad palett börja tycka om. Och de vill bara förstå en känsla av plats. Var odlades den terroiren som du vet, var den druvan odlades, var de druvorna odlades, och typ lära sig, de vill bli imponerade och även imponera. Och jag menar, typ att lära sig något från etiketten eller kanske lära sig något mer av vinmakaren. Och så tycker jag att transparensen, även i formatet av vinetiketter, är enorm. Och jag älskar att plocka upp en flaska och jag ser fler och fler detaljer om en flaska vin. Bär nu plockade upp en flaska vin innan jag menar, och du vände den bakåt och du läser etiketten, då verkar det ibland som att du nästan kan byta historier mellan etiketterna. Och det låter som den andra flaskhistorien i alla fall.

Newman arbete 18:58

Det är som marknadsföringsjargong. Ja, det verkar inte som att du pratar om en specifik plats en specifik person. Det kan vara vad som helst var som helst.

Anna-Christina Cabrales 19:05

Exakt. Och så när jag ser en etikett, speciellt när de pratar om en specifik webbplats, pratar de om höjd, de pratar om kläder, vi pratar om genomsnittlig köpålder och jordtyp. Det är bara en del av samtalet. Och det är bra för någon som vinnörd eller någon liknande vinälskare som verkligen är intresserad av det. Men för alla som gillar att vi vill föra in i konversationen, vad betyder allt detta, speciellt i en dag och ålder där vi ser vinmakare som bryter ut olika paket och vingårdar och skapar som en mängd buteljeringar? Hur skiljer sig det ena från det andra, berätta för mig och jag tror att det finns en verklig möjlighet där och som kommer att hjälpa oss att bli ännu mer förälskade i dessa viner, och transparens i ett tredje format för mig, tror jag, och du kan berätta för mig Jag har helt fel här men du kanske bara är för att jag har hängt med sociala medier. Jag älskar inte precis det jag ser på Instagram nuförtiden. Men jag känner att bloggarna kommer tillbaka. Som, okej, hardcore. Jag pratade om det här med en kär vän till mig, Christy Frank. Och vi ser att det bara aldrig räcker i kortformat längre. Och vi vill kunna prata om vad mer som händer. Och jag vet inte om det nödvändigtvis räcker som en företagswebbplats med teknikblad. Jag tror att vi vill delta i som det större samtalet igen, och kunna prata om varför vissa saker spelar roll, speciellt när vi pratar om saker som regenerativt jordbruk, hållbarhet, global uppvärmning, det är bara ett större samtal än bara en snabb inlägg på sociala medier.

Newman arbete 20:49

Så intressant. Jag vet inte om jag håller med om att bloggar kommer tillbaka. Mina pengar skulle gå till nyhetsbrev, jag tror, ​​okej, den här understackarna och allt det där.

Anna-Christina Cabrales 20:58

Det är en värld jag ännu inte riktigt har dykt in i så substack kultur?

Newman arbete 21:05

Ja, även om jag tror att vi börjar nu pratar vi mer om mediatrender och mindre om drinktrender. Men ja, jag håller med om att folk definitivt är hungriga efter mer substantiell konversation, inte bara Ja, de bitar du kommer på, på influencer lead. Så ja, absolut. Jag håller med dig om kravet på mer öppenhet, tror jag, speciellt när du tittar på den yngsta generationen av drinkare nuförtiden, du vet, Gen Z och äldre, det finns definitivt mer efterfrågan på äkthet och för att de vill veta exakt vem som ligger bakom vad de dricker, vad de dricker, oavsett om det är du vet, i flytande form eller inte, du vet, de vill veta mer om vem som gör det, vad de gör i form av stödja miljön, när det gäller att stödja andra kulturer, nu vill de kunna lägga sina, sina pengar på något som betyder något. De vill känna att det de konsumerar är en del av något större. Och jag beundrar verkligen den typen av pithos. Det är trevligt.

Anna-Christina Cabrales 22:18

Definitivt, säger jag, även bland nästa generation av samlare som, du vet, jag har pratat med, du vet, de samlar inte nödvändigtvis på, du vet, vad deras farbror eller farfar eller far, föräldrar gillar, du vet, samlade, de är, de hittar sin egen smak och vill följa en berättelse, någons engagemang och hängivenhet för något, och de känner något av vinet. Nu är allt en fråga om hur dessa viner åldras är en annan historia. Men återigen, vi dricker alltid vin mycket tidigare nu för tiden eller konsumerar det tidigare än vad som brukade vara i källaren. Men jag älskar verkligen det

Newman arbete 23:02

Upptäcker du att yngre konsumenter dras mot en viss region eller stil? Och varför?

Anna-Christina Cabrales 23:08

det är lite överallt. Och jag tror att det är lite partiskt, speciellt i dag och ålder, vi är bara priser, särskilt i klassiska regioner är så dyra. Jag menar, jag säger inte att det inte finns den marknaden verkligen existerar. Det är ganska fascinerande. Du vet, flaskor som rör sig för hundratals, om inte 1000-tals dollar, men jag tror att det säkert finns en fascination mer så att jag ser medan det nyligen inte slutar, men också i Spanien. Och Portugal. Jag ser ett större intresse där. Åh, intressant. Ja. Även för exotiska. Jag tror att det fortfarande är en tuff marknad. Det är inte som varje dag här fortfarande, den hamnen är något som är ganska populärt. Jag tror att det bara är en av de saker där om de ser det, så kanske jag går till som ett alternativ, men när det gäller att samla in och var de kan spendera sina pengar. Jag tror att de letar efter ungefär som det jag pratade om tidigare, där man kan känna den där omedelbarheten, omedelbarheten och komplexiteten, något som går att konsumera direkt, men också att de förmodligen kan stoppa undan det för ett par år och förvänta dig ännu fler resultat eller bara vara i full vördnad för vad resultaten är. Och jag känner att speciellt i Spanien och det vi ser i Portugal levererar helt säkert utan att verkligen bryta banken och jag tror att det också är en del av anledningen till att det bara är så attraktivt.

Newman arbete 24:39

Så låt oss se vad mer som finns på vår lista för 2024-videon som kommer att berätta något som verkligen sprängdes efter att vi publicerade våra framtidsutsikter för digitalt. Jag nämnde att Carajillo kan bli årets cocktail 2024.

Anna-Christina Cabrales 24:58

Berätta mer.

Newman arbete 24:59

Det är kaffecocktailen. Det började med…

Anna-Christina Cabrales 25:03

Vänta med en kaffecocktail till? Är vi över Espresso Martini redan? Jag vet att jag inte är över det, jag måste förmodligen när jag går ut.

Newman arbete 25:18

Men så fort jag nämnde det och så fort vi publicerade det helt plötsligt fick jag så många olika mejl och sms från folk. Så jag älskar en grundlig vy, eller jag kan inte fatta att det tog USA så lång tid att upptäcka det. Vi har druckit det här för alltid. Och i Spanien och Mexiko. Jag menar, det är det

Anna-Christina Cabrales 25:32

Okej, så för de som inte vet, vad är det?

Newman arbete 25:35

Det är en blandning av espresso och sprit. 43 Det är en örtluchar från Spanien och espresso för 43. Är det som fernet? Ish? Det är typ vanilj II. Okej. Ja, det är trevligt att dricka på egen hand också.

Anna-Christina Cabrales 25:52

Så det är som Espresso Martini till en annan nivå när?

Newman arbete 25:56

Jag antar att ja. Det är, det är som en lätt sipper, tror jag. Och tydligen är det väldigt populärt i Mexiko. Och faktiskt, Mills, skrev Bernstein om det för tidningen också. Och jag gick till en restaurang som öppnade el lugar cantina, och de hade en mash up på menyn. Det var en Espresso Martini, den såg ut precis som en Espresso Martini. Men det var också en cardio den hade, typ 443 i den. Och jag tänkte, vet du vad, det här är bara början på att det blir så mainstream, och det skulle inte förvåna mig. Jag menar, här är min förutsägelse. Mellan nu och slutet av året kommer vi att börja se alla typer av restauranger och barer och inte bara de som är mexikanska restauranger. Jag tror att vi bara kommer att se en explosion. Jag är av vad som kommer efter det. Du vet, vi ser så många Espresso Martini revben, det finns överallt. Jag menar, jag ser fram emot Carajillo-riffen, det som kommer efter det också.

Anna-Christina Cabrales 26:52

Varsågod, lägg dina pengar på det, vad kommer efter det?

Newman arbete 26:58

Om jag visste skulle jag förmodligen öppna en bar och servera den just nu. Det kommer att vara något jag inte kan se. Det kommer att bli något konstigt på TikTok kommer att bli något visuellt, något galet utseende. Jag menar, det är också något jag ser överallt där det för 2024 Så mycket handlar om uppslukande barer uppslukande dryck något galet något med rök något och ett galet utseende kärl, du vet, i ljusa färger. Det måste vara

Anna-Christina Cabrales 27:32

Nu när du säger att uppslukande är det väldigt annorlunda från något som serveras vid bordet eller så kommer det lite mer interaktion från...

Newman arbete 27:41

Jag tror att så länge det finns någon form av interaktivt element eller något som är uppslukande bara är ett sådant modeord eller något annat som betyder vad som helst längre. Jag ser det så ofta. Jag tror att jag verkligen behöver vara mer kritisk till några av dessa modeord, men jag tror förvisso en av de största trenderna vi väntar på att se om och om och om igen, och förmodligen inte ens sluta 2024 Är drycker som bara är så slående och nyckfull och over the top. Och om det involverar konsumenten, att göra något för att göra det mer speciellt, eller för att sätta sig in i upplevelsen, tror jag mer än bättre hela tiden. Du vet om det innebär att hälla något i att blåsa ut en låga, lyfta den till ljuset. Du vet, det är alltid något. Det ändrar färger. Det är ett jelloskott. Du måste få det att vicka. Det är alltid något

Anna-Christina Cabrales 28:36

Jag är sugen på när saker ändrar färg.

Newman arbete 28:38

Jag älskar dem. Det ska vara kul

Anna-Christina Cabrales 28:46

Och det är därför jag känner för att ibland sprit som, särskilt i en restaurangmiljö, bara är ett slags Trumps vin som att vi inte har sexiga saker som det, du vet, bara kommer ur en flaska.

Newman arbete 28:55

Herregud, vi har den här enorma flaskan. Av de riktigt stora.

Anna-Christina Cabrales 28:59

Ja, du ser definitivt som magnums som kommer ut för att spela, speciellt i världen av gnistrande som, du vet, för 2024 ser jag inte att dö ner alls gnistrande kommer fortfarande att vara något som alla längtar efter känns som att alla säkert bara vill ha något lätt och sprudlande något för att lätta upp stämningen, vi vill inte känna saker som är för tunga direkt. Du vet, vi måste bara övergå till den typen av saker och bra att se det på samma sätt också. Så över spritsarna och vad inte, har det dött överhuvudtaget?

Newman arbete 29:34

Nej... Ibland tar jag en slags baksäte till kanske Espresso Martini men jag tror att så fort vädret blir varmt igen.

Anna-Christina Cabrales 29:40

Åh, absolut. Och du kan se det som åtminstone du vet när jag täcker som vinröd och springer ser du att fler av Appalacherna kommer att vilja utöka sina planteringar för vita sorter. De förstår att det finns mer efterfrågan på detta. Det kommer bara att ta ett tag eftersom det finns regler på plats som Så hur mycket kan du utöka på årsbasis. Men även lokalt, ja, det här är saker som de är sugna på, eller åtminstone för nästa, du vet, generation som de bara vill ha lättare, som sprits, mousserande, vita, till och med några rosor. Och med rosor har jag lite ben att plocka där också. Men ja, det är fortfarande en slags kamp, ​​okej, igen, inga problem, men Rosaes brev per monsell-stil. Men jag önskade bara att vi skulle utforska lite, jag känner att den djupare färgen som Rosie, speciellt från Tavel, bara skrämmer bort folk, när det i själva verket är så fantastiska gastronomiska parningar. Och jag kan kanske till och med bara ta en flaska och öppna med den från dina aptitretare eller bara små små nästan susar rakt igenom, som, du vet, din första rätt, hela vägen igenom, som kanske till och med något som, du vet, som, kanske en riktigt mör som en wagyu-biff eller något liknande. Jag kan bära den hela vägen igenom. Jag menar, typ, så alla rosor är inte byggda likadant, men jag önskar bara att vi skulle utforska lite mer i den här kategorin. Och deras ängel gör det så bra, och jag kommer att fortsätta att utkämpa den kampen. Men jag önskar bara att vi experimenterade mer med olika sorters ros.

Newman arbete 31:21

Du måste se att AC bokstavligen slår till

Anna-Christina Cabrales 31:28

Ja, det gick bra säger jag. Återigen, jag vet du, mitt partiska perspektiv här, bara för att jag älskar det så mycket. Och jag täcker det också.

Newman arbete 31:40

Så jag känner att vi håller på att varva ner för att göra några slutliga förutsägelser och okej, för jag känner att jag faktiskt inte ens har pratat om att döda än. Ge järnet. Och om jag letar, tänkte jag på vad är de stora andliga trenderna att se upp för 2024? Och för mig tror jag att det kommer att bli något antaget intill.

Anna-Christina Cabrales 32:02

Jisses, jag hoppas det. Jag är helt inne på det.

Newman arbete 32:08

Jag tror inte att tequila kommer någonstans. Det är, det är fortfarande helt enkelt en jävla kulhet. Och den är redan redo att överträffa vodka och överträffa whisky om den inte redan är det.

Anna-Christina Cabrales 32:20

Finns det någon statistik där ute just nu som visar hur mycket den bara leder i form av liknande kategorier?

Newman arbete 32:25

Det finns definitivt statistik. Ja, jag tänker inte ha dem över huvudet, men definitivt diskutera USA:s destillerade spritrådet och andra enheter. IWS är, jag menar, det är bara om och om igen, det visar bara att att döda det bara är högst upp på topplistan och där det inte är det. Det är på väg att bli och det här kan vara året. Det är en mycket smal, varannan kategori som är ovanför att kränga, det är en mycket smal ledning. Åh, och ja, och det bara fortsätter.

Anna-Christina Cabrales 32:54

Och var faller Mezcal in i det?

Newman arbete 32:57

Jag tror att det verkligen kommer upp.

Anna-Christina Cabrales 33:00

Det är spännande.

Newman arbete 33:01

Speciellt inte det finns så mycket kändismezcal, jag känner att det är så sant. Jag känner att det är ungefär som att whistlebloweren, du vet, det vill säga, som verkligen kommer att ta över. Jag känner inte att det finns ett riktigt specifikt, mer än ett par specifika märken. Jag menar, alla känner till Delma gay och Lidl och det finns några märken som folk känner till men jag känner inte att det finns ett som bara har varit som den skenande framgången som säger att Tron ones för tequila, eller casamigos var för tequila tredje, det är som en, en hel tår av välkända för att döda oss där jag känner mig som den bästa blomkålen, precis som att den kommer dit lite i taget, liksom kryper upp, du vet, talar över väggen, om det här ska, det kommer att vara där snart. Och jag tror att när det händer, jag tror att i år, kommer vi också att se som, du vet, hur länge kullarna Mezcal hocking Hills tequila? Jag tror att det här kan vara året vi möjligen ser så långa komma ut. Och det är inte ett jobb, det är mer som en Gobi bredvid. Jag vill inte gå för djupt in i ogräset på det men det är en växt som är väldigt lik agave och den skapar en sprit som smakar väldigt lik tequila eller mezcal. Och 2022 såg jag min första kändis så lång och det var Lenny.

Anna-Christina Cabrales 34:25

Det är verkligen sällsynt av alla kategorier. Och det är roligt att jag inte hatar så det är bra.

Newman arbete 34:32

Jag tror att det var en vana den här gången. Jag tror att det här är eran för fler kändisar, så säg eller kanske jag har fel. Kanske kommer det att bli kändisar, men det kommer att finnas en av dem som en av dem skulle komma ut ur porten och i slutet av 2024 tror jag att vi kommer att ha en annan kommande Agave/Abage angränsande kategori. De kommer för dig för att döda om de kommer för dig. Det är min förutsägelse.

Anna-Christina Cabrales 34:59

Det ser ut som att vi kommer att dricka mycket mer margaritas tillsammans.

Newman arbete 35:03

Jag är inte ledsen.

Anna-Christina Cabrales 35:07

Kanske är detta något som du hör mer, jag vet inte heller i din värld. Men något som jag tror att jag definitivt kommer att höra på tungan är mer av proffs och bara konsumenter i allmänhet, som, du vet, vi pratade om som, är den här ekologisk? Det är därför, du vet, hållbart gjort biodynamiskt, men regenerativt jordbruk? Är det något som dyker upp i din värld överhuvudtaget?

Newman arbete 35:33

Ibland ibland i vissa, vissa fickor här? Prata mer om det?

Anna-Christina Cabrales 35:39

Ja. Så det tar bara saker till en annan nivå där vi mer tittar på saker som täckgrödor, matjord, är anställdas välbefinnande och helt enkelt i en miljö där man verkligen kan upprätthålla sig själv och kunna typ av läka också genom alla utmaningar, om du så vill. Det är en väldigt lätt beskrivning av detta. Det är mycket mer komplicerat. Men de säger särskilt att viner som produceras i sådana miljöer bara verkligen fångar essensen av platsen, man känner en intensiv mineralitet, och bara saker som är så vilda och unika med platsen. Och jag har haft nöjet att smaka några när jag var borta i Frankrike. och jag var precis som, Whoa, vad är det här? Ja, det var bara så fängslande. Och grejen är att jag kom på mig själv att gå tillbaka till dessa viner om och om igen och bara ville förstå. Och grejen är att det är precis som att det var nästan omöjligt att bara fånga det på en gång som om du måste vara där och förstå när de säger att du kan verkligen känna lukten av fåren och de höga gräs och allt det där. Men det här är viner som jag bara Whoa, there. Det finns en vacker vildhet i dem och hur det bara smälter ihop och som i glaset. Det är bara ingenting som det. Det är en energi, om du så vill också som jag aldrig riktigt känt förut. Och du vet, utöver det, nu tänker jag på det, speciellt eftersom jag gillar att skriva om detta liknande ämne av transparens, är att jag också har älskat hur vi ser fler vinmakare experimentera med olika kärl. En av de saker som jag älskade när jag var på besök är att se sådana saker är experimentella, speciellt med liknande vinglober. Så det ser bokstavligen ut som en jordglob. Men vi har ett glas där man tycker att miljön är helt reducerande. Men det är det inte, du vet, helt. Och det jag älskade med det här är bara att du kan känna renheten i hur väl den druvan är gjord. Eller om du ska gå från det. Det är som en annan aspekt av det. Det finns bara så många olika sätt att experimentera med detta, det är fortfarande ganska nytt. Men jag älskar bara genomskinligheten av druvan i det här kärlet och andra saker som jag har smakat också, om den skulle vara från som amfora, eller, som väldigt olika, som typer av betongägg, eller till och med ägg av rostfritt stål, som du vet , är ganska sällsynta. Jag älskar den här nivån av experiment, eftersom de verkligen försöker bevara, typ, kvaliteten på vad det är som de växer. Och sedan bara använda lite av det här och lite av det, skulle det vara precis som storformat, som ek eller vad som helst, för att typ längta efter något till det med så mycket finess och elegans. Det är bara så bra

Newman arbete 38:45

Jag älskar att du kan ha alla dessa olika tekniker som även om jag inte förstår vad de är, menar jag, du bara får hälla upp det i ett glas och uppleva det.

Anna-Christina Cabrales 38:54

Ja. Tur för oss, eller hur?

Newman arbete 38:59

Okej, så jag tror att det är precis på den tiden.

Anna-Christina Cabrales 39:02

Ja, jag är redo för en margarita. Och du då?

Newman arbete 39:04

Åh, ja, absolut. Jag är i

Anna-Christina Cabrales 39:05

Låter bra. Nåväl, tack alla för att ni lyssnade, så hörs vi nästa gång. Vi ser fram emot året som kommer och vilka överraskande trender kommer att dyka upp under 2024. Har du några frågor eller vill dela med dig av dina tankar om 2024 års drycketrender? Vi vill gärna veta. Du kan mejla oss dina kommentarer och frågor på podcast på Wine Enthusiast dotnet. Och kom ihåg att du kan prenumerera på denna podcast på Apple, Google, Spotify och var som helst annars du lyssnar på dina favoritprogram. Du kan också gå till wineenthusiast.com/podcast för fler avsnitt och transkriptioner. Jag heter Anna-Christina Cobras och tack för att du lyssnade.

Samantha Sette 39:55

Förutom att producera innehåll i världsklass, visste du att Wine Enthusiast också är den främsta shoppingdestinationen för livsstilsprodukter för vin. Besök bara vår butik på wine enthusiast.com där du kommer att upptäcka ett fantastiskt sortiment av unika kvalitetsartiklar som garanterat förbättrar din vinupplevelse. Från glas och tillbehör till 1000-tals unika vinpresenter. Det är som en leksaksaffär för vinälskare. Och glöm inte att skydda ditt vin. Vi är landets ledande återförsäljare av vinlagringsprodukter. Oavsett om du har sex eller 600 flaskor, önskar ett vinskåp eller ett specialdesignat vinrum. Våra kostnadsfria vinlagringskonsultationer hjälper dig att hitta den perfekta passformen för din samling. Besök wineenthusiast.com idag. Vi väcker vin till liv. Kommer till dig av Wine Enthusiast-butiken